Hrvatski
|
English
Naslovnica
Tematske cjeline
Pretraživanje
Vremenska crta
Postav izložbe
Bibliografija
Pretpovijest
Paleontologija
Neolitik
Starčevačka kultura
Sopotska kultura
Eneolitik
Vučedolska kultura
Lasinjska kultura
Badenska kultura
Kostolačka kultura
Ostale kulture eneolitika
Brončano doba
Rano brončano doba
Srednje brončano doba
Kasno brončano doba
Željezno doba
Starije željezno doba
Mlađe željezno doba
Antika
Rana antika
Vojska
Keramika
Metalni predmeti
Staklo, poludrago kamenje i kost
Kamena plastika
Kasna antika i rano kršćanstvo
Keramika i kamena plastika
Nakit i uporabni predmeti
Staklo i metal
Antički novac
Srednji vijek
Seoba naroda i rani srednji vijek
Huni
Istočni Goti (Ostrogoti)
Gepidi
Langobardi
Slaveni
Avari
Bjelobrdska kultura
Srednji vijek - crkva
Opatija sv. Mihovila - Rudina
Kamena plastika romanike
Gotika
Srednji vijek - svjetovno društvo
Keramika, pećnjaci
Srednjovjekovni novac
Srednjovjekovno oružje
Srednjovjekovni nakit
Krhotine renesanse u Slavoniji
Srednjovjekovne isprave
Arhivsko gradivo
Stare zemljopisne karte
Stari katastri
Novi vijek
Doba osmanske vladavine
Portreti vladara i grafike
Oružje
Spomen-medalje i novac
Vjerski, uporabni i ostali predmeti
Pisano gradivo osmanskog doba
Katolička obnova
Barokno slikarstvo
Barokno kiparstvo
Portreti đakovačkih biskupa
Liturgijska oprema i devocionalije
Rukopisi i kronike
Vojna krajina
Graničari na likovnim prikazima
Utvrde: planovi i slike
Vojna oprema, simboli i oznake
Civilna Slavonija (Provincijal)
Pisani izvori i arhivsko gradivo
Likovna ostavština plemićkih obitelji
19. stoljeće u Slavoniji
Portreti
Josip Juraj Strossmayer
Strossmayerova katedrala
Razno gradivo 19. st.
Tradicijska kultura
Gospodarstvo i rukotvorstvo
Poljodjeljstvo
Stočarstvo
Vinogradarstvo
Ribarstvo
Lončarstvo
Slavonske tikvice
Tikvičarska soba Ivakić
Krpane ponjave
Kultura stanovanja
Baranjska soba
Namještaj i uporabni predmeti
Tradicijska kultura odijevanja
Tradicijsko ruho
Oglavlja i frizure
Nakit
Obuća
Zlatovez
Svila
Obrtnički rad
Obnova nošnji
Prizori iz seljačkog života
Glazba
Tradicijska glazba i ples
Glazbena praksa i reprezentativna baština
Šetana kola, starogradske i crkvene pučke pjesme
Mjesto gajdi i duda u glazbenoj kulturi
Tamburaštvo
Popularna glazba od sredine 20. st. do danas
Plesna tradicija
Franjo Ksaver Kuhač
Umjetnička i crkvena glazba
Umjetnička glazba
Crkvena glazba
Dragutin pl. Turanyi
F. Krežma i A. Barbot-Krežma
Dora Pejačević
Milko Kelemen
Kazalište
Požega
Slavonski Brod
Vukovar
Osijek
Vinkovci
Virovitica
Ilok
Jezik i književnost
Počeci književne kulture
18. i 19. stoljeće u Slavoniji
Temelji prosvjetiteljstva
Matija Petar Katančić
Molitvenici, nabožna književnost
Kalendari
Književnost 19. stoljeća
Slavonske gramatike i rječnici
Historiografija i razno
Književnost na njemačkom jeziku
Književnost u 20. stoljeću
Od moderne do II sv. rata
Poratna književnost
Umjetnički obrt i industrijska baština
Umjetnički obrt
Industrija početkom stoljeća
Plakati
Ambalaža i reklamni tisak
Likovne umjetnosti 19. i 20. stoljeća
Arhitektura i urbanistički razvoj
Perivoji Slavonije
Slikarstvo i skulptura 19. st.
Pejzažno slikarstvo 19. stoljeća
Likovne umjetnosti 20. st.
Fotografija
Zaštita baštine
Restauracija
Konzervacija
Likovne umjetnosti 19. i 20. stoljeća
Slikarstvo i skulptura 19. st.
Slikarstvo i skulptura u Slavoniji 19. stoljeća
Likovna baština u Slavoniji, Baranji i Srijemu u prvoj polovici 19. stoljeća gotovo isključivo vezana je za uvoz djela kojima se mahom obogaćuju plemićka imanja. Djela se naručuju od istaknutih srednjoeuropskih umjetnika, a među najznačajnijim uvozima slika je velikih dimenzija Friedricha Johanna Gottlieba Liedera koja prikazuje obitelj Pejačević u njihovu parku u Virovitici. Bečki slikar Carl Rahl jedan je od onih koji je dosta radio za slavonske velikaške obitelji, bilo portrete, bilo historijske prizore. Drugi ugledni slikar bečkoga bidermajera, Friedrich Amerling, naslikao je dva portreta sestara valpovačkih grofova Hilleprand Prandau, Alvine i Marianne, a oba spadaju među najvrednija djela portretnog slikarstva u Slavoniji 19. stoljeća. Međutim, nisu samo plemićke obitelji naručivale kod poznatih, uglavnom bečkih slikara portrete za svoje članove, nego to čine i bogati građani. Jedan je od takvih primjera i portret Andrije Torkvata Brlića iz 1852. koji je za tog uglednog brodskog
...
Opširnije
odvjetnika i jednog od prvaka hrvatske političke scene izradio bečki slikar Friedrich Sturm.
Tijekom stoljeća regija je ekonomski ojačala, a poljoprivreda, vezana za dvorce bogatih feudalaca, prestaje biti jedinim izvorom bogaćenja. Pojavom industrije, banaka, željeznice mijenja se slika toga kraja i u kulturnim standardima. Uz europske majstore, kojih se djela uvoze u ove krajeve, sve je više slikara koji stižu u Vukovar, Osijek, Brod, Požegu... Osječki slikar Franjo Pfalz sredinom stoljeća radi nekoliko građanskih portreta u duhu bidermajera, a nešto kasnije u Osijek stiže Franjo Josip Mücke, vjerojatno najvještiji portretist. U Osijek Mücke stiže iz Vukovara, gdje je ostavio nekoliko djela, a boravio je i u Đakovu. I dok je Pfalz slikao isključivo obrtnike i pripadnike sitnoga građanstva, Mücke izvodi portrete plemstva. Među portretistima koji djeluju u Osijeku od sredine 19. stoljeća zanimljivo je mjesto imao Ivan Moretti, koji nakratko preuzima mjesto učitelja na risarskoj školi, a u Slavoniji djeluje svega nekoliko godina. Slikar Gustav Poša radi u Požegi, gdje je ostavio nekoliko solidno rađenih djela. Kada je o portretima riječ, treba spomenuti ulogu koju su odigrali i putujući slikari. Među njima je osobito zanimljiv Franjo Giffinger, koji djeluje u nekoliko slavonskih i srijemskih gradova.
(dr.sc. Zvonko Maković)
Ivan Tišov: Muzika. - 1892. - privatno vlasništvo.
Predmeti vezani uz temu
stranica
1
od
4
prva
|
prethodna
|
slijedeća
|
zadnja
Početna stranica
|
Tematske cjeline
|
Pretraživanje
|
Vremenska crta
|
Postav izložbe
2009 Izložba Slavonija, Baranja, Srijem.
Impressum.
© Sva prava pridržana Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Izrada
Link2 d.o.o.