Hrvatski
|
English
Naslovnica
Tematske cjeline
Pretraživanje
Vremenska crta
Postav izložbe
Bibliografija
Pretpovijest
Paleontologija
Neolitik
Starčevačka kultura
Sopotska kultura
Eneolitik
Vučedolska kultura
Lasinjska kultura
Badenska kultura
Kostolačka kultura
Ostale kulture eneolitika
Brončano doba
Rano brončano doba
Srednje brončano doba
Kasno brončano doba
Željezno doba
Starije željezno doba
Mlađe željezno doba
Antika
Rana antika
Vojska
Keramika
Metalni predmeti
Staklo, poludrago kamenje i kost
Kamena plastika
Kasna antika i rano kršćanstvo
Keramika i kamena plastika
Nakit i uporabni predmeti
Staklo i metal
Antički novac
Srednji vijek
Seoba naroda i rani srednji vijek
Huni
Istočni Goti (Ostrogoti)
Gepidi
Langobardi
Slaveni
Avari
Bjelobrdska kultura
Srednji vijek - crkva
Opatija sv. Mihovila - Rudina
Kamena plastika romanike
Gotika
Srednji vijek - svjetovno društvo
Keramika, pećnjaci
Srednjovjekovni novac
Srednjovjekovno oružje
Srednjovjekovni nakit
Krhotine renesanse u Slavoniji
Srednjovjekovne isprave
Arhivsko gradivo
Stare zemljopisne karte
Stari katastri
Novi vijek
Doba osmanske vladavine
Portreti vladara i grafike
Oružje
Spomen-medalje i novac
Vjerski, uporabni i ostali predmeti
Pisano gradivo osmanskog doba
Katolička obnova
Barokno slikarstvo
Barokno kiparstvo
Portreti đakovačkih biskupa
Liturgijska oprema i devocionalije
Rukopisi i kronike
Vojna krajina
Graničari na likovnim prikazima
Utvrde: planovi i slike
Vojna oprema, simboli i oznake
Civilna Slavonija (Provincijal)
Pisani izvori i arhivsko gradivo
Likovna ostavština plemićkih obitelji
19. stoljeće u Slavoniji
Portreti
Josip Juraj Strossmayer
Strossmayerova katedrala
Razno gradivo 19. st.
Tradicijska kultura
Gospodarstvo i rukotvorstvo
Poljodjeljstvo
Stočarstvo
Vinogradarstvo
Ribarstvo
Lončarstvo
Slavonske tikvice
Tikvičarska soba Ivakić
Krpane ponjave
Kultura stanovanja
Baranjska soba
Namještaj i uporabni predmeti
Tradicijska kultura odijevanja
Tradicijsko ruho
Oglavlja i frizure
Nakit
Obuća
Zlatovez
Svila
Obrtnički rad
Obnova nošnji
Prizori iz seljačkog života
Glazba
Tradicijska glazba i ples
Glazbena praksa i reprezentativna baština
Šetana kola, starogradske i crkvene pučke pjesme
Mjesto gajdi i duda u glazbenoj kulturi
Tamburaštvo
Popularna glazba od sredine 20. st. do danas
Plesna tradicija
Franjo Ksaver Kuhač
Umjetnička i crkvena glazba
Umjetnička glazba
Crkvena glazba
Dragutin pl. Turanyi
F. Krežma i A. Barbot-Krežma
Dora Pejačević
Milko Kelemen
Kazalište
Požega
Slavonski Brod
Vukovar
Osijek
Vinkovci
Virovitica
Ilok
Jezik i književnost
Počeci književne kulture
18. i 19. stoljeće u Slavoniji
Temelji prosvjetiteljstva
Matija Petar Katančić
Molitvenici, nabožna književnost
Kalendari
Književnost 19. stoljeća
Slavonske gramatike i rječnici
Historiografija i razno
Književnost na njemačkom jeziku
Književnost u 20. stoljeću
Od moderne do II sv. rata
Poratna književnost
Umjetnički obrt i industrijska baština
Umjetnički obrt
Industrija početkom stoljeća
Plakati
Ambalaža i reklamni tisak
Likovne umjetnosti 19. i 20. stoljeća
Arhitektura i urbanistički razvoj
Perivoji Slavonije
Slikarstvo i skulptura 19. st.
Pejzažno slikarstvo 19. stoljeća
Likovne umjetnosti 20. st.
Fotografija
Zaštita baštine
Restauracija
Konzervacija
Novi vijek
Katolička obnova
Liturgijska oprema i devocionalije
Liturgijska oprema i devocionalije
Trijumfalna reconquista Eugena Savojskoga vratila je područje Slavonije, Baranje i zapadnoga Srijema pod katoličkoga vladara i pod zaštitu Marije Pomoćnice. Crkva je na tom području dočekala 18. stoljeće poput misijskoga izazova: u demografskoj oskudici, razorena vojskama i prepirkama zbog crkvene nadležnosti, bez crkava građenih ili uređenih dolično obnovljenom sjaju poslijetridentske liturgije.
Međutim, kada su prvi proljetni vjetrovi raznijeli miris puščanoga praha, proširio se miris tamjana. Oprema crkava oltarima, namještajem, liturgijskim knjigama, posuđem i ruhom te podizanje javnih vjerskih obilježja ubrzo su promijenili vizualni identitet novoosvojenoga područja. Kao kamene straže katoličke obnove u krajoliku grade se kužni pilovi Presvetoga Trojstva, skulpture sv. Ivana Napomuka i Bogorodice. Umjesto mujezinā koji pozivaju na molitvu, s novih zvonika odjekuju crkvena zvona lijevana u Grazu. Isusovci, franjevački redovi male braće i kapucina, župnici i biskupi p
...
Opširnije
otiču sugestivne procesije koje šire liturgiju na ulice i trgove, na ceste koje vode do marijanskih svetišta poput Aljmaša i Petrovaradina. Pobožnosti Križnoga puta u franjevačkim crkvama kroz četrnaest prizora prisjećaju na Spasiteljev hod prema otkupljujućoj žrtvi i ujedno na spas duše kao najvažniji cilj zemaljskoga života.
Sjemeništarci i školarci okupljaju se u Marijine kongregacije, a bratimi svih staleža u bratovštine muke i smrti Isusove. Od privatne molitve pred kućnim oltarom ili nabožnom slikom do javnih gesti zajednice, od pojedinačnih i tihih zavjetnih obveza do općega čašćenja mučeničkih relikvija pristiglih iz Rima (poput sv. Bone u Vukovaru), sve to svjedoči o silini imaginarija s kojim je poslijetridentska Crkva nastupila krajem 17. stoljeća na područje Slavonije, Baranje i Srijema i u 18. stoljeću presvukla ga vizualno i u duhu iz ratničkoga u misno odijelo.
(izvor teksta: iz postava izložbe)
Kućni oltarić sa slikom Bogorodice s Djetetom, sv. Petrom, sv. Ivanom Krstiteljem, sv. Karlom Boromejskim, sv. Franjom Asiškim i sv. Katarinom Aleksandrijskom. - oko 1700. - Italija. - Muzej Slavonije Osijek; U-71.
Predmeti vezani uz temu
stranica
1
od
2
prva
|
prethodna
|
slijedeća
|
zadnja
Početna stranica
|
Tematske cjeline
|
Pretraživanje
|
Vremenska crta
|
Postav izložbe
2009 Izložba Slavonija, Baranja, Srijem.
Impressum.
© Sva prava pridržana Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Izrada
Link2 d.o.o.