Hrvatski
|
English
Naslovnica
Tematske cjeline
Pretraživanje
Vremenska crta
Postav izložbe
Bibliografija
Pretpovijest
Paleontologija
Neolitik
Starčevačka kultura
Sopotska kultura
Eneolitik
Vučedolska kultura
Lasinjska kultura
Badenska kultura
Kostolačka kultura
Ostale kulture eneolitika
Brončano doba
Rano brončano doba
Srednje brončano doba
Kasno brončano doba
Željezno doba
Starije željezno doba
Mlađe željezno doba
Antika
Rana antika
Vojska
Keramika
Metalni predmeti
Staklo, poludrago kamenje i kost
Kamena plastika
Kasna antika i rano kršćanstvo
Keramika i kamena plastika
Nakit i uporabni predmeti
Staklo i metal
Antički novac
Srednji vijek
Seoba naroda i rani srednji vijek
Huni
Istočni Goti (Ostrogoti)
Gepidi
Langobardi
Slaveni
Avari
Bjelobrdska kultura
Srednji vijek - crkva
Opatija sv. Mihovila - Rudina
Kamena plastika romanike
Gotika
Srednji vijek - svjetovno društvo
Keramika, pećnjaci
Srednjovjekovni novac
Srednjovjekovno oružje
Srednjovjekovni nakit
Krhotine renesanse u Slavoniji
Srednjovjekovne isprave
Arhivsko gradivo
Stare zemljopisne karte
Stari katastri
Novi vijek
Doba osmanske vladavine
Portreti vladara i grafike
Oružje
Spomen-medalje i novac
Vjerski, uporabni i ostali predmeti
Pisano gradivo osmanskog doba
Katolička obnova
Barokno slikarstvo
Barokno kiparstvo
Portreti đakovačkih biskupa
Liturgijska oprema i devocionalije
Rukopisi i kronike
Vojna krajina
Graničari na likovnim prikazima
Utvrde: planovi i slike
Vojna oprema, simboli i oznake
Civilna Slavonija (Provincijal)
Pisani izvori i arhivsko gradivo
Likovna ostavština plemićkih obitelji
19. stoljeće u Slavoniji
Portreti
Josip Juraj Strossmayer
Strossmayerova katedrala
Razno gradivo 19. st.
Tradicijska kultura
Gospodarstvo i rukotvorstvo
Poljodjeljstvo
Stočarstvo
Vinogradarstvo
Ribarstvo
Lončarstvo
Slavonske tikvice
Tikvičarska soba Ivakić
Krpane ponjave
Kultura stanovanja
Baranjska soba
Namještaj i uporabni predmeti
Tradicijska kultura odijevanja
Tradicijsko ruho
Oglavlja i frizure
Nakit
Obuća
Zlatovez
Svila
Obrtnički rad
Obnova nošnji
Prizori iz seljačkog života
Glazba
Tradicijska glazba i ples
Glazbena praksa i reprezentativna baština
Šetana kola, starogradske i crkvene pučke pjesme
Mjesto gajdi i duda u glazbenoj kulturi
Tamburaštvo
Popularna glazba od sredine 20. st. do danas
Plesna tradicija
Franjo Ksaver Kuhač
Umjetnička i crkvena glazba
Umjetnička glazba
Crkvena glazba
Dragutin pl. Turanyi
F. Krežma i A. Barbot-Krežma
Dora Pejačević
Milko Kelemen
Kazalište
Požega
Slavonski Brod
Vukovar
Osijek
Vinkovci
Virovitica
Ilok
Jezik i književnost
Počeci književne kulture
18. i 19. stoljeće u Slavoniji
Temelji prosvjetiteljstva
Matija Petar Katančić
Molitvenici, nabožna književnost
Kalendari
Književnost 19. stoljeća
Slavonske gramatike i rječnici
Historiografija i razno
Književnost na njemačkom jeziku
Književnost u 20. stoljeću
Od moderne do II sv. rata
Poratna književnost
Umjetnički obrt i industrijska baština
Umjetnički obrt
Industrija početkom stoljeća
Plakati
Ambalaža i reklamni tisak
Likovne umjetnosti 19. i 20. stoljeća
Arhitektura i urbanistički razvoj
Perivoji Slavonije
Slikarstvo i skulptura 19. st.
Pejzažno slikarstvo 19. stoljeća
Likovne umjetnosti 20. st.
Fotografija
Zaštita baštine
Restauracija
Konzervacija
Antika
Rana antika
Keramika
Keramika
Keramički predmeti različitih veličina i oblika izrađivali su se za svakodnevnu uporabu te za ukras: od pithosa grube izrade koji je bio težak nekoliko stotina kilograma i keramičkih posuda za uzgoj puhova, do najfinije keramike tankih stijenki težine svega nekoliko desetaka grama. U građevini se keramika rabila za izradu višedijelnih cijevi kroz koje je prolazio vrući zrak, a za opskrbu vodom također su se koristile keramičke cijevi. Od keramike su bile i lampe za osvjetljavanje prostorija, perle kojima se ukrašavao vrt, a tkanje je bilo nezamislivo bez keramičkih utega.
Estetskom vrijednosti posebno se ističe posuđe
terra sigillata
(''zemlja s pečatom'') i
terra nigra
(''crna zemlja''), za izradu kojega se primjenjivala posebna tehnologija, a karakterizira ga crvena ili crna glazura te bogatstvo ukrasa i motiva. Izrađivalo se na nekoliko mjesta u Carstvu i nosilo je pečat majstora kao garanciju kvalitete, što je danas vrijedan izvor za tipološka i epigr
...
Opširnije
afska istraživanja. No, u to se doba najviše izrađivalo posuđe različite kvalitete u lokalnim radionicama diljem Carstva. U Cibalama, u kojima je pronađeno 65 keramičarskih peći, bilo je nekoliko radionica, a pretpostavlja se da su se ondje te u Mursi proizvodile terra sigillata posude, koje je potpisivao majstor Pacatus. Najvažniji centri u kojima se proizvodila fina keramika bili su u Germaniji, Galiji, Italiji i Hispaniji. I lampice su kao jamac kvalitete često imale pečate radionice. U Panoniji su najzastupljeniji primjerci s pečatom fortis, a kako su kalupi pronađeni u gotovo svim gradovima, očito je bila riječ o mreži licenciranih radionica. Kvaliteta proizvoda ovisila je o vrsti gline i vještini majstora. Glina se prvo stavljala u bazene za čišćenje, a pročišćenoj glini mogli su se dodavati pijesak, mljevene školjke, pepeo... kako bi se poboljšala kvaliteta. Predmeti su se uglavnom oblikovali na lončarskom kolu, bržem ili sporijem. Luksuzniji predmeti izrađivali su se od tekuće gline koja se lijevala u kalupe, jer je to bio jedini način da se postigne bogatstvo detalja i jedinstven standard proizvodnje. U završnoj fazi izrađeni se predmet pekao u posebnim pećima s rešetkastim dnom. Za postizanje prave temperature i određivanje vremena pečenja bila je potrebna prava vještina.
(izvor: iz postava izložbe)
Keramička terra sigillata zdjela. - Gradski muzej Vinkovci; A-32.
Predmeti vezani uz temu
stranica
1
od
4
prva
|
prethodna
|
slijedeća
|
zadnja
Početna stranica
|
Tematske cjeline
|
Pretraživanje
|
Vremenska crta
|
Postav izložbe
2009 Izložba Slavonija, Baranja, Srijem.
Impressum.
© Sva prava pridržana Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Izrada
Link2 d.o.o.